środa, 17 czerwca 2015

DIY: przyjęcie urodzinowe w ogrodzie


Wpadłam niedawno na pomysł, żeby zrobić tutaj serię DIY (z ang. Do It Yourself), czyli zrób to sam. Z racji tego, że zbliżają się moje urodziny, a co za tym idzie moja impreza urodzinowa, chciałabym Wam pokazać jak szybko i łatwo zrobić dekoracje na przyjęcie w ogrodzie. 






czego potrzebujesz:
kolorowy papier lub papier do pakowania prezentów
sznurek
nożyczki
tektura (na szablon)
ołówek


Jeśli chodzi o sznurek to polecam zwykły, ekologiczny. Będzie bardziej wytrzymały niż zwykła nitka, a do tego będzie wyglądał efektownie. Dorwałam taki w pasmanterii za 2,50.


Najpierw na tekturze rysujemy ołówkiem trójkąt o podstawie i wysokości 15cm i wycinamy. Gotowy szablon odrysowujemy na kartkach papieru kolorowego i  ponownie wycinamy.


Jeśli zamiast papieru kolorowego użyjemy tego do pakowania prezentów, powinniśmy odrysować dwa trójkąty połączone ze sobą podstawą, ponieważ papier do pakowania prezentów jest jednostronny. I tak samo jak przy papierze kolorowym - wyciąć.


Jako że papier do pakowania prezentów jest zazwyczaj zwinięty w rolkę, jest lekko odkształcony, więc polecam zgiąć trójkąty i spiąć spinaczami na kilka godzin.


Girlandy w kształcie trójkątów, to tylko jedna z moich propozycji. Można użyć innych wzorów. Serduszka, kwiatki, wszystko co Wam przyjdzie do głowy.




czego potrzebujesz:
naklejki
świeczki


Ja zdecydowałam się na naklejki w czerwone serduszka, będą pasować do wystroju, 
można wybrać również inne.
Naklejamy po dwóch naklejkach na świeczkę, a efekt wygląda tak:




czego potrzebujesz:
kolorowe słomki
kolorowe taśmy klejące
nożyczki
czerwony i czarny papier kolorowyk
olorowe długopisy lub mazaki


W sklepach jest bardzo duży wybór słomek, od białych, po różowe. Ja zdecydowałam się na zielone i białe, bo przyjęcie mam utrzymane właśnie w takich kolorach. 


Potrzebne są nam też kolorowe taśmy klejące, na których napiszemy imiona naszych gości. Takie rozwiązanie może się bardzo przydać, jeśli przy jednym stole siedzi więcej osób. Każdy może dostać słomkę ze swoim imieniem, dzięki czemu szklanki z napojami się nie pomieszają.



Pierwszym krokiem do zrobienia imiennych słomek, jest odcięcie kawałka taśmy, około 9 cm. Odcięty pasek naklejamy równo na słomkę, żeby z każdej strony było tyle samo.


Następnie na każdej ze stron taśmy klejącej piszemy imię zaproszonej osoby. Powtarzamy to z każdym innym imieniem. 


Następnym krokiem jest pocięcie 10 cm paska taśmy klejącej na 4 cieniutkie paseczki i przyklejenie ich pod tasiemką z imieniem (na zdjęciu niestety nie ma tej tasiemki, bo jest robione wcześniej).


Ostatnim krokiem jest odcięcie trójkąta z tasiemki z imieniem. I gotowe!


wersja 2


Żeby nadać słomkom innego wyrazu, przyklej
do nich czerwone usta lub czarne wąsy


Pierwszym krokiem jest odrysowanie szablonu, następnie przerysowanie go
na czarny i czerwony papier kolory i wycięcie.
Potem zostaje tylko przyklejenie wąsów/ust taśmą klejącą do słomki.




Kilka miesięcy temu zakochałam się w aplikacji Spotify,
dlatego na mojej imprezie nie może zabraknąć muzyki z tego serwisu.


Aplikacja utworzyła dużo playlist "na imprezę", ja wszystkie zmiksowałam, dodałam swoje ulubione hity, nowości i piosenki, których tekst każdy zna. I tak powstała moja playlista: my 16th birthday.
Spotify to naprawdę rewelacyjne rozwiązanie dla takich osób jak ja, którym nie chce pobierać się wszystkich kawałków i opisywać.




czego potrzebujesz:
słoiki różnej wielkości
tealighty
wstążki
sznurek
naklejki

Pozbierałam wszystkie słoiki z domu, wymyłam i wypolerowałam. Kupiłam czerwone wstążki i przyozdobiłam nimi 12 słoików. Tutaj propozycje przyozdobienia trzech. Zamiast wstążki można użyć szarego sznurka, zawiązać go w kokardkę i najkleić nad nim 3 serduszka. Też będzie ślicznie wyglądać. Kolor wstążek i naklejek, jest dowolny, najczęściej zależy od koloru przewodniego.







OWOCOWE SZASZŁYKI
czego potrzebujesz:
owoców (np. truskawki, banany, kiwi, winogrona, arbuz, maliny)
patyczki do szaszłyków



Pokrój wszystkie owoce na kawałki, a następnie nabij je pojedynczo na patyczek,
i gotowe! ;)


specjalnie do szaszłyków kupiłam truskawki, 
a przygotowując je, całkowicie o nich zapomniałam :/

***



KOKTAJL TRUSKAWKOWY
Nie ma chyba nic lepszego niż koktajl ze świeżych truskawek, 
więc nie powinno go zabraknąć na żadnym letnim przyjęciu. 

czego potrzebujesz:
2 szklanki świeżych truskawek
250ml jogurtu pitnego waniliowego


Przygotowanie takiego koktajlu, świetnie opisała Agnieszka na swoim blogu
więc odsyłam Was do niej. A tak wyglądała on po przygotowaniu, prawda, że smacznie?



TRUSKAWKI W INNEJ WERSJI
czyli bita śmietana z truskawkami w wafelku





czego potrzebujesz:
bibuła
girlandy
świeczki
lampy
świeczniki
koce
poduszki
słoiki
balony
krzesła
ławki
stoły
lampki choinkowe

A w następnym poście efekty tego DIY, 
czyli urodziny w praktyce, a to taka mała zapowiedź:






i snapchatowo na koniec:



Do następnego, buziaczki!

Zapraszam do obserwowania mnie na instagramie: